Celem Programu jest propagowanie i promocja uczciwych zachowań w obrocie gospodarczym, w szczególności w odniesieniu do terminowego regulowania zobowiązań wobec kontrahentów oraz pozostałych zasad etycznych zawartych w Kodeksie Etycznym Programu.
STOSUNKI Z KLIENTAMI
- Przedsiębiorstwo będzie dostarczać produkty i usługi wartościowe, dobrej jakości, solidnie wykonane i bezpieczne w użytkowaniu.
- W przedsięwzięciach reklamowych i innych formach przekazu firma będzie unikać podawania nieprawdziwych, przesadzonych lub niepełnych informacji.
- Dla zapewnienia pełnej satysfakcji klientów przedsiębiorstwo będzie zapewniać wysoki standard usług serwisowych.
- Firma będzie unikać praktyk, zmierzających do zwiększenia sprzedaży przez jakiekolwiek przedsięwzięcia marketingowe niezgodne z prawem.
- Firma będzie utrzymywać w tajemnicy zastrzeżone informacje uzyskane od klienta.
STOSUNKI Z PRACOWNIKAMI
- Stosunki przedsiębiorcy z pracownikami będą oparte na szacunku dla ich godności osobistej.
- Firma będzie przyjmować i awansować pracowników, biorąc pod uwagę kwalifikacje wymagane na danym stanowisku.
- Firma będzie dążyć do zapewnienia stabilnych miejsc pracy oraz rzetelnie informować pracowników o perspektywach zatrudnienia.
- Firma będzie pomagać pracownikom w podnoszeniu kwalifikacji i wspierać ich karierę w firmie.
- Informacje uzyskane od pracowników podczas pracy nie będą używane dla jakiegokolwiek innego, konkurencyjnego celu niż ten, dla którego były udostępnione.
- Firma będzie rzetelnie informować pracowników o opłacanych składkach na ubezpieczenie społeczne oraz o charakterze zawieranych umów.
STOSUNKI Z KONTRAHENTAMI
- Stosunki pomiędzy firmą i kontrahentami powinny być oparte na wzajemnym zaufaniu.
- Zapłata za wykonaną usługę lub dostarczony towar będzie uiszczona w terminie i zgodnie z zawartą umową.
- Relacje z partnerami w biznesie oparte są na wzajemnym szacunku i zaufaniu. W przypadku ewentualnych późnień w płatnościach kontrahent zostaje rzetelnie poinformowany o przyczynie braku wpłaty.
- Windykacja wymagalnych należności prowadzona jest zgodnie z wewnętrznymi, spójnymi procedurami. Dłużnik jest zawsze informowany o konsekwencjach mogących wyniknąć z braku wpłaty w terminie, a wszelkie działania windykacyjne są prowadzone zgodnie z obowiązującym prawem i dobrymi obyczajami.
- Informacje dotyczące stosunków pomiędzy firmą a kontrahentami powinny być traktowane jako poufne.
RELACJE Z KONKURENCJĄ
1. Firma będzie uczciwie współzawodniczyć z konkurentami i nie będzie podważać ich reputacji.
2. W kontaktach z konkurencją pracownicy będą unikać sytuacji umożliwiających przekazanie poufnych informacji dotyczących firmy.
3. Firma nie będzie próbowała pozyskać informacji dotyczących konkurencji środkami nielegalnymi..
4. Firma nie będzie stosować restrykcyjnych praktyk handlowych, niezgodnych z prawem.
INNE
- Firma dołoży wszelkich starań, aby być wrażliwym społecznie podmiotem gospodarczym, będzie służyć społeczności poprzez działalność korzystną dla firmy i społeczności oraz zapewnianie korzystnych możliwości zatrudnienia i dobrych warunków pracy.
- Firma powinna wspierać w miarę możliwości społeczność lokalną.
- Przedsiębiorstwo w swojej działalności będzie kierowało się wysokim stopniem odpowiedzialności za środowisko naturalne.
- Polityka firmy w zakresie wspierania działalności społecznej i politycznej powinna być jawna.
WDRAŻANIE KODEKSU
- 1. Wdrażanie Kodeksu powinno być połączone z monitorowaniem przestrzegania wdrażania programu etycznego.
- Ścisłe stosowanie Kodeksu powinno być efektem edukacji pracowników w zakresie przyjętych zasad.
- Firma powinna monitorować zgodność podejmowanych decyzji i metod działania z przyjętymi w Kodeksie zasadami.
- Celem firmy powinno być stworzenie korzystnego klimatu pracy i szans dla pracowników oraz szczere wyjaśnianie wszelkich kwestii dotyczących zachowań i decyzji uważanych za naganne etycznie.